well, I guess I'm not eighten anymore..

Oj oj oj,.. vilka dagar!
Jag är helt slut.
I Tisdags var det dags för den årliga julfesten på Åhusstrand och i år hade de minsann slaigt på stort!
Kl 16:00 var det samling och det uppstod en stor förvirring eftersom ingen kände igen någon i vardagskläder. Man bah, vem är du? Kocken? men va? har vi verkligen träffats!?
När förvirringen hade lagt sig och jag själv skämt ut mig ett par gånger genom att hälsa på kollegor jag jobbat ihop med varje dag de senaste året var det dags för lite informationsmöte. Jag fattade absolut ingenting men försökte se intresserad ut och nickade medhållande varje gång våra chefer sa något som lät bra.
Att se intresserad ut är något jag har fått lära mig som servetris, och att se glad ut, fast än man bara vill nita den dumme fan som tycker att vinet smakar kork, fastän det inte ens är eller någonsin har varit någon kork nära flaskan, men le och gå och hämta en ny flaska!
Oj, off topic big time!
Efter vårt lilla möte gick vi vidare in i en utav våra större lokaler där vi fick reda på att nu jävlar, nu ska vi bränna fett!
Det är nämligen så att Åhusstrand ska ändra om lite i imagen för att hänga med det nya modet om att allt ska vara så väldans hälsosamt.
För oss anställda blev det ett pass i DANS. Haha, tänkte jag det här kan ju jag! men nej.. Höger, väster bakåt och framåt och tillslut visste jag inte vad som var upp eller ner eller vilket håll jag skulle slänga mina ben. Men förbannat kul var det och man tänkte inte alls på att man tränade. Ett stort plus var såklart att tjuvkika på alla andra som om än möjligt var ännu mindre koordinerade än mig själv.
Efter passet tryckte vi alla in oss (somliga nyduschade och fräscha och andra (läs:jag) svetiiga och raggaduschade) i bilarna och tutade iväg till Åhus Bowling. Där blev vi bjudna på både mat och dryck och stämningen var på topp! Och tro det eller ej men sen Bowlade vi, vem hade kunnat tro det?
Vårt lag sög och hamnade allra sist, men jag var lika glada för det för jag hann med tre drinkar under speltiden!
Sen bar det vidare till vår älskade strandvilla där "servetrismaffian" visade hur man festar tills man helt enkelt inte kan festa mer! Redan halv 1 kastade jag in handduken och ringde pappsen.
Ja, jag är ju faktiskt inte arton år längre...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Middag på Åhus Bowling med världens bästa människor
 
 
This is how we party
 
Bildkvaliteten suger uppenbarligen gurka men min stackars Iphone gör faktiskt sitt bästa! På lördag får min stora älskling följa med och då ska vi leverera många sjuka bilder.
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0